15 mai 2011

Cum imi ingrijesc eu parul..

Dupa cum cred ca stiti deja, am parul lung. Au fost perioade in care l-am avut foarte, foarte lung si nu am taiat un centimentru din el chiar si... 1 an de zile. Chill :)) Nu il tin tuns drept si nici nu mi-l impletesc seara.
 Atunci cand l-am tuns, am facut-o pentru ca vroiam o alta forma, o alta lungime.. Niciodata pentru ca as fi avut varfurile despicate.
Firul meu de par este destul de subtire, se rupe usor si la fel de repede se si degradeaza. NU a fost vopsit niciodata, am folosit de cateva ori nuantator.
Nu am probleme cu matreata, uneori in schimb, daca trec mai mult de 4 zile de la spalare, ma mananca foarte tare pielea capului.
Ca sa fie clar pentru toata lumea, daca parul meu ar arata (si simti) ca o matura la varfuri, CLAR l-as taia. Fara niciun fel de discutie. Urasc varfurile despicate si parul neingrijit.
Pentru ca am pus toate astea la punct, este important sa stiti ca atunci cand sunt fericita si parul meu straluceste mai frumos. Cand sunt suparata, stresata, nedormita, in depresii samd, devine tern, are tendinta de a se rupe mai usor si degradarea poate sa apara in 2-3 zile.
De aceea este important sa stiti ca un par frumos nu se obtine doar printr-o ingrijire atenta. O alimentatie sanatoasa, un mod de viata sanatos si optimismul va fac parul fericit.
Tine-ti minte: Parul tau e fericit, daca tu esti fericit/a!


Pentru ca am clarificat toate aceste aspecte, sa purcedem la ingrijire:

1. Samponul - In cazul meu, fie ca e vorba de noroc, fie ca sampoanele pe care le-am folosit au fost ok, NU sunt fidela unui anumit sampon. De fiecare data achizitionez ce mi se pare mai avantajos. Momentan folosec Pantene.
Ca o completare. Am folosit H&S menthol si imi lasa parul ataaaat de curat, matasos si plin de viata... Dar pentru ca e un sampon mai puternic, imi cadea parul si am renuntat la el.
Un alt experiment esuat - am folosit Clear men (da, stiu...) si incepusem sa fac brobinite pe pielea capului... Ma gandesc ca nu-mi era destinat si nici nu ar fi trebuit sa il incerc. Dar parul arata bine :))

2. Balsamul de par - It`s a must! Indiferent daca ai parul gras, stiti bine ca si acesta se usuca la varfuri. Ca sa evitati o ingrasare mai rapida, aplicati balsamul doar pe varfuri. Asa procedez si eu. Mi-am obisnuit parul cu 2-3 spalari pe saptamana. Si de atunci...Daca trec 3 zile de la spalare, deja e gras la radacina si arata urat.
Nu sunt pretentioasa nici la balsam, dar prefer sa stiu ca e totusi un balsam cat de cat ok, mai ales ca la sampon chiar nu am pretentii. Nu tin sa fie din aceeasi gama cu samponul. Momentan s-a nimerit asa, deci folosesc balsam Pantene.

3. Balsamul leave-in - Uneori, nu e suficienta doar aplicarea unui balsam in timpul spalarii. Eu, ca sa imi pot descurca parul repede pentru ca efectiv chiar nu am rabdare sa stau 10 min cu peria in mana si pentru ca are efecte vizibile asupra varfurilor, folosesc Gliss - balsam leave-in spray. Se fac 3 ani de cand nu trece o spalare fara sa il folosesc. Gama iarasi, pentru mine e irelevanta. Mult timp l-am folosit pe cel roz. Momentan il am pe cel pentru par vopsit :))


4. Ser pentru varfuri - E obligatoriu? Nu. Face bine? Categoric.
In special daca iti chinui parul cu placa, pheonul, ondulatoare & co. Se poate aplica pe parul ud, inainte de uscare, sau dupa coafare(ondulat, indreptat,vuscat), exclusiv pe varfuri. Le hidrateaza si astfel se evita degradarea. Eu folosesc serul pentru varfuri deteriorate de la Avon.

5. Masti home-made - Din cand in cand, atunci cand am timp si pofta de un mic rasfat, imi pregatesc masti si pentru par. Folosesc galbenusuri de ou simple sau amestecate cu ulei de masline sau miere. Sau, pur si simplu pe varfuri aplic ulei de masline inainte de spalare. Sunt foarte multe variante si daca dati un search pe net, veti gasi fel si fel de masti, care de care mai imbietoare.


Ca sa va amuzati, uitati cateva idei si efecte :
1. limpezire cu ceai de musetel: deschide parul la culoare, folosit frecvent, "suviteaza" natural
2. limpezire cu "ceai" de frunze de nuc (Intr-o oala cu apa fiarta, se pun cateva frunze de nuc verzi ) va da o tenta rosiatica parului si o stralucire de invidiat.
3. limpezire cu otet: In apa in care va limpeziti, pune-ti o lingurita de otet: da stralucire parului si il curata de orice urma de grasime.


2 comentarii:

  1. wow ce par frumos si lung ai! eu cel mai lung l-am avut prin clasa a 4-a pana omoplati, iar de atunci mai scurt. acum vreau sa-l las sa creasca, dar or sa mai treaca cativa ani pana o sa-mi ajunga peste umeri si sa se vada frumos :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Mersi :*
    Dar poza asta e destul de veche, cred ca are 2 ani. L-am mai lasat inca un an sa creasca, dupca care l-am taiat pana la omoplati. Acum am parul putin mai scurt decat in poza.
    Sa stii ca am observat ca daca imi spal parul des, creste mai repede.
    Oricum, bafta multa :D

    RăspundețiȘtergere