23 februarie 2012

Hotii de frumusete de Pascal Bruckner

Mi-am impus de la ultima postare de acest gen sa ma rup de sirul de carti din biblioteca mamei si sa va propun si ceva mai…..actual, sa spunem. Aceasta este a 2-a carte a lui Pascal Bruckner. Pe  prima am primit-o cadou, iar pe aceasta am avut norocul sa o gasesc in Real la pretul de 7 lei. Face parte dintr-o serie ceva mai veche de 6 volume aparuta cu Gazeta Sporturilor.

scan0050“Undeva la granita dintre Franta si Elvetia, trei oameni pun la cale un complot impotriva frumusetii. Sa fie la mijloc doar izbucnirea halucinatorie a unei perversiuni sadice? Nici vorba. Avem de-a face cu o doctrina si aplicarea ei obstinata: complotistii vad in frumusetea inegal distribuita o inechitate ce trebuie eliminata. O viziune de apocalips. Mai degraba un basm filosofic si, totodata, un thriller pasionant, ce dozeaza perfect suspansul, erotismul, teroarea.”
Inteleg perfect de ce romanul a devenit un bestseller. Actiunea te intriga.  Desi nu am stat cu sufletul la gura, de multe ori nu am putut lasa cartea din maini. Bruckner are un gust aparte pentru lucruri bizare, pe care reuseste sa le ilustreze in cel mai firesc mod. Detaliile sexuale picante reusesc sa faca oamenii pudici sa se simta incomod, asa ca lor nu le este chiar recomandata aceasta lectura. Trecand insa peste acest aspect, chiar daca nu este genul meu preferat, consider ca fiecare din noi ar trebui sa incerce din cand in cand o astfel de scriere. Te scoate din zona de confort, ceea ce nu este neaparat un lucru rau. Este o carte buna, neconventionala dupa parerea mea, potrivita oamenilor carora le plac povestile iesite din comun.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu